Games hacken, hoe gaat dit in werking?

Games hacken, hoe gaat dit in werking

Ik weet zeker dat we het allemaal ergens hebben gezien: de onsterfelijke vraag van “Hoe hack ik de game zo-en-zo?” En het antwoord is meestal: “Kom terug wanneer je echt weet hoe je moet hacken!” Maar hoe gaat het er nu om een ​​spel te ‘hacken’? Wat kan dat betekenen?

Wat we zullen behandelen

In deze serie ga ik verkennen en demonstreren op welke manieren we onze kennis en vaardigheden kunnen gebruiken om exploits te vinden en te gebruiken in de context van videogames. Ik wil duidelijk maken dat dit geen tutorial is over het piraten van games of iets dergelijks. We onderzoeken eerder hoe deze spellen werken en welke kwetsbaarheden we kunnen misbruiken. We doen dingen als het maken van aangepaste clients en het schrijven van scripts om bepaalde taken uit te voeren die normaal gesproken via een in-game GUI kunnen worden uitgevoerd. Ik hoop dat je beter begrijpt hoe je een systeem uit elkaar kunt halen en hoe je misbruik kunt maken.

Ik heb geen vast plan voor elk deel van deze serie, sterker nog, ik hoop op wat input van jullie allemaal over wat je graag zou willen zien! Hier zijn enkele dingen die ik wel van plan ben te doen, echter:

  • Client / server-interactie
  • Hulpmiddelen voor het onderzoeken van netwerkcommunicatie van een spel
  • Multiplayer-architectuur begrijpen
  • Hacking aan de cliëntzijde en spelaanpassingen
  • Je eigen scripts schrijven om te communiceren met een gameserver (lijst online spelers, manipuleer gegevens die terugkomen om te worden weergegeven, enz …)

Reserveringen

Eindelijk een paar disclaimers. Deze serie is, zoals altijd, alleen voor educatieve doeleinden. Ik kan niet verantwoordelijk zijn voor alles wat je doet, geïnspireerd door de inhoud hier of niet. Ik moedig ook geen “valsspelen” aan, dat wil zeggen, het gebruiken van je hackery om dingen te doen die andere spelers niet kunnen doen. Ik zal je nu waarschuwen, de overgrote meerderheid van spellen heeft anti-cheat / hacking-mechanismen; je wilt niet gebannen, beboet of erger worden. En waar is het plezier in vals spelen? (naast de eerste 5 minuten van woede …)

Ik kan jullie in ieder geval garanderen dat de hacks die op GameHacksNL zijn gepubliceerd allemaal veilig zijn.

Conclusie

Videogames zijn leuk om te spelen en een geweldige manier om hackvaardigheden te verwerven! Ik hoop dat deze serie zal dienen om de grenzeloze aard te laten zien van wat je kunt doen met handige hulpmiddelen en je geest.

Ook ben ik van plan regelmatig aan deze serie te werken, maar als drukbezette student kan ik niet altijd punctualiteit garanderen in mijn releases … Ik kijk uit naar deze serie en sta altijd open voor vragen en suggesties. Bedankt voor het lezen en ik zie je in het eerste deel!